Home
Nieuws
-
Testaankoop wil overgangsmaatregelen voor verdwijnende fiscale voordelen
Consumentenorganisatie Testaankoop vraagt aan de federale regering om overgangsmaatregelen te treffen voor de verschillende fiscale voordelen die ze wil schrappen of beperken.
-
Thibault Conrotte versterkt het bestuur van Fundraisers Belgium: “Zonder fondsen, geen missie”
Met een scherpe blik en een aanstekelijke motivatie versterkt Thibault Conrotte vanaf nu het bestuur van Fundraisers Belgium. Zijn doel? Bijdragen aan een sterkere, ethisch gedragen en beter ondersteunde fondsenwervingssector in België.
-
Zijn fondsenwervers te meelevend? - hoe empathie leidt tot burn-out (studie in Ierland)
Fondsenwervers geven alles – vaak letterlijk. Nieuw onderzoek van de Ierse fondsenwerver Michelle Reynolds legt bloot hoe diep de mentale impact kan zijn van een carrière in fondsenwerving. Niet alleen frontline medewerkers kampen met trauma; ook als fondsenwerver kan je secundaire traumatische stress ervaren, gewoon door de verhalen, foto's en noden waarmee je dagelijks aan de slag gaat.
Activiteiten
-
Webinar Charity Checkouts (i.s.m. Comeos)
Tijdens dit webinar bespreken Prof. Dr. Tine Faseur en Prof. Dr. Tine De Bock (KU Leuven) de fascinerende wereld van charity checkouts. Carrefour België en SOS Kinderdorpen België geven vanuit de praktijk aan wat hun ervaring met charity checkouts is. Het webinar vindt plaats in het Engels.
-
Dag van de Fondsenwerver 2025
Op dinsdag 24 juni 2025 nodigen we je uit voor de Dag van de Fondsenwerver, een dag boordevol inspiratie en netwerkmogelijkheden voor fondsenwervers.
-
Online ledenmoment Fundraisers Belgium – Stel jouw fondsenwervingsvragen!
Stel je vragen. Krijg antwoorden. Wissel uit met collega’s.
-
Opleiding copywriting voor fondsenwervers
Hoe schrijf je een sterke tekst om geld in te zamelen voor het goede doel? Hoe maak je je teksten extra scanbaar en extra wervend? Hoe lezen lezers anders op papier dan op een scherm?
-
Exclusieve training: Aan de slag met middle donorwerving (tweedaagse met Nassau Fundraising)
De aandacht voor middle donorwerving bij particuliere donateurs groeit. Het is een interessante aanvulling op reguliere fondsenwerving en kan leads genereren voor major donorwerving.
-
Workshop Social media advertising voor non-profit
Dit is een interactieve workshop met als doel de basiskennis van adverteren op Facebook en Instagram voor jouw non-profitorganisatie te leren.
Cases
-
SOS Kinderdorpen België lanceert campagne 'Wij horen hun S( )S'
Met de campagne ‘Wij horen hun S( )S’ trekt SOS Kinderdorpen België aan de alarmbel. Kinderen groeien onveilig op omwille van geweld en verwaarlozing, thuis en in conflictgebieden. In België gaat het naar schatting over één kind op tien. Wereldwijd spreken we over 220 miljoen kinderen. In de week van 12 mei lanceerde SOS Kinderdorpen België hun nieuwste campagne.
-
Straatverplegers vzw lanceerde campagne winter 2024: Gift na gift bouwen we aan een toekomst voor dakloze mensen
2024: In Brussel slapen dagelijks meer dan 800 mensen op straat en nog minstens 6000 anderen leven in tijdelijke opvangplaatsen. Een derde van hen zijn al langer dan twee jaar dakloos …. Eenzelfde beeld dringt zich op in Luik. Toch is dakloosheid geen fataliteit. Ook voor mensen die vandaag dakloos zijn, is er een toekomst. En die toekomst vertaalt zich in een woonst.
Dat is kort samengevat de boodschap van de campagne die Straatverplegers sinds eind november lanceert.
De activiteiten door Fundraisers Belgium worden mede mogelijk gemaakt dankzij de spelers van de Nationale Loterij.
Wordt jouw organisatie ook partner?
Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar
info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.