Wil jij een fondsenwervingscase of -nieuws delen op de website? Vul dan dit formulier in en je verzoek wordt gecontroleerd en, indien goedgekeurd, op de website getoond.
Cases
Ledencases
-
Kom op tegen Kanker zamelt 3.252.880 euro in met Plantjesweekend
Read moreHet Plantjesweekend voor Kom op tegen Kanker zit erop. Duizenden vrijwilligers over heel Vlaanderen verkochten de befaamde azalea’s aan al wie de strijd tegen kanker een warm hart toedraagt. In totaal gingen 325.288 plantjes over de toonbank. Dat levert 3.252.880 euro op.
-
Refugee Walk 2025 breekt alle records
Read moreDe Refugee Walk 2025 in Gent brak alle records. Met 4.159 deelnemers die dit jaar samen al meer dan 780.000 euro hebben ingezameld, is de tiende editie zonder twijfel een groot succes. Nog heel de maand oktober kan er trouwens geschonken worden voor de Refugee Walk.
-
SOS Kinderdorpen België lanceert campagne 'Wij horen hun S( )S'
Read moreMet de campagne ‘Wij horen hun S( )S’ trekt SOS Kinderdorpen België aan de alarmbel. Kinderen groeien onveilig op omwille van geweld en verwaarlozing, thuis en in conflictgebieden. In België gaat het naar schatting over één kind op tien. Wereldwijd spreken we over 220 miljoen kinderen. In de week van 12 mei lanceerde SOS Kinderdorpen België hun nieuwste campagne.
-
Straatverplegers vzw lanceerde campagne winter 2024: Gift na gift bouwen we aan een toekomst voor dakloze mensen
Read more2024: In Brussel slapen dagelijks meer dan 800 mensen op straat en nog minstens 6000 anderen leven in tijdelijke opvangplaatsen. Een derde van hen zijn al langer dan twee jaar dakloos …. Eenzelfde beeld dringt zich op in Luik. Toch is dakloosheid geen fataliteit. Ook voor mensen die vandaag dakloos zijn, is er een toekomst. En die toekomst vertaalt zich in een woonst.
Dat is kort samengevat de boodschap van de campagne die Straatverplegers sinds eind november lanceert. -
WWF en agency Shake lanceren campagne voor bescherming zeeschildpadden
Read moreTerwijl AI de reclamewereld en ons dagelijks leven binnendringt, deed WWF een beroep op Shake om een campagne te ontwikkelen die de menselijke intelligentie aanspreekt om zeeschildpadden te beschermen.
-
Veiling van 5.800 stripverhalen uit erfenis levert Straatverplegers vzw 42.810€ op
Read moreTwee trouwe vrijwilligers van Straatverplegers vzw lieten de organisatie een collectie van 5.800 stripverhalen na in hun erfenis
-
Blauwe Veter campagne van Handicap International opnieuw van start gegaan
Read moreBlauwe Veter, de campagne van Handicap International die al 25 jaar bestaat, gaat vanaf vandaag weer van start. “Tachtig procent van de mensen met een handicap vandaag is daar niet mee geboren. Het kan ons allemaal overkomen", zegt CEO Antoine Sépulchre. Traditiegetrouw kun je blauwe veters kopen via de website. Dat kan via een vrije bijdrage.
-
Stichting tegen kanker vindt samenwerking met Febelhair, vakorganisatie voor kappers, om giften in te zamelen met Coupe Merci
Read moreDe hele maand oktober voert de Stichting tegen Kanker in de kapperszaken de actie Coupe Merci. Klanten bij deelnemende kapperszaken kunnen met hun schenking het onderzoek steunen en met hun kappersbezoekje echt het verschil maken.
-
KickCancer's Run to Kick zamelt meer dan 1 miljoen euro in
Read moreKickCancer organiseert op 29 september de zevende editie van haar Charity Run: RUN TO KICK
-
Recordopbrengst van 2.736.960 euro tijdens 30e editie Plantjesweekend Kom op tegen Kanker
Read moreDe 30ste editie van het Plantjesweekend voor Kom op tegen Kanker zit erop. De vele vrijwilligers slaagden erin om 342.120 azalea’s te verkopen, goed voor een recordopbrengst van 2.736.960 euro.
-
11.11.11 wint De Standaard Solidariteitsprijs 2024
Read moreDe voorbije 10 jaar verdronken meer dan dertigduizend mensen in de Middellandse Zee, mede door een dodelijk Europees migratiebeleid. Zij verdienen beter dan gewenning en apathie. Beter dan straffeloosheid. Geef hen je verontwaardiging en je activisme. 11.11.11 doet met je mee. Met deze krachtige advertentie won 11.11.11 de 22ste editie van De Standaard Solidariteitsprijs!
-
WWF Belgium lanceert campagne rond ecologische verbinding
Read moreWWF België lanceert originele campagne over ecologische verbinding. "Of het nu gaat om een verbinding op LinkedIn, WiFi, of in de natuur, goede verbindingen zijn essentieel", zegt de campagne van WWF-België. Ze helpen de natuurgebieden te verbinden, zodat wilde dieren in België een duurzame toekomst hebben. Een innovatieve manier om hun boodschap in de spotlight te zetten met een fondsenwervende vraag op het einde.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina
Wordt jouw organisatie ook partner?
Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar
info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.











